30/7 - 07

Okej, jag är så uttråkad att jag till och med tog fram min gamla (okej, ett år) gitarr och började plonka lite med den. Lät inte vackert måste jag säga men jag smygtränar lite inför i höst....
Och eftersom att det inte blir någon Värmlandsresa för mig (såg fram emot att åka tåg, mysigt haha) och syrran och mamma åker till spanien på onsdag så har jag tre val: 1, sitta här hemma och se på när pappa renoverar köket. 2, åka till farmor och farfars hus och bo där alldeles alldeles ensam. 3, följa med mormor och morfar till sigtuna, bo i en liten stuga vid kanalen och åka på utflykter med dem....hmm...inget som lockar precis..:(
Tur att jag ska åka till frissan och få mig en ny frisyr på ondsag, det kanske piggar upp mig...mitt hår ser ut som...en höstack (?)

Nä, eftersom att jag inte är ett fan av CSI eller CIS eller vad de där tv serierna nu heter får jag väl fortsätta kolla på The Departed på min data, eftersom att dvd:n har pajat....

Felicia
Aa juste, bilderna från Kreta och på det jag köpt kommer snart...jag har...öhh...inte bytt batterier i kameran:P

28/7 - 07

Ojojoj nu var det länge sen jag bloggade, och jag har faktiskt en jätte bra förklaring:
För lite mer än 2 veckor sen började jag bli sjuk, med hög feber och hosta. Så fick jag efter några dagar åka in till sjukhuset där de sa att jag hade luftrörsinflammation, och så fick jag äta penicillin. Sedan på tisdagen åkte jag till sjukhuset igen och tog ett nytt blodprov. Och då hade inte mitt CRP (fråga inte vad det betyder:P) sänkts så jag fick åka till ett annat sjukhus där jag fick en ny medicin. Och eftersom att jag på torsdagen skulle åka till Kreta var det ju lite bråttom att bli frisk..men som tur var sa läkaren att jag fick åka om jag själv mådde bättre och om jag orkade. Så på torsdagen åkte vi och nästan på en gång vart jag frisk.
Ja, det var väl ungefär vad som hände... 
Hursom helst var det jätte härligt och varmt (45 grader!) där nere. Vi åt god mat, shoppade, solade och badade :) Och i går morse, kl kvart i 2 landade vi på Arlanda, och jag sov väl en 12 timmar efter det....och nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli 3 eller 4 så att jag kan åka in till stan och gå på bio med Sophie. Egentligen skulle vi gått den 13 juli och sett Harry Potter på premiären men eftersom att jag vart sjuk så sålde vi biljetterna...

O juste, när vi var i Agia Marina på Kreta köpte jag förstås lite grejer:
En väska
Armband
Plånböcker
Nyckelring
Örhängen
Flip flops
Doftljus/rökelse
En skrubb-svamp
Och en massa godis på flygplatsen :P
(Bilder lägger jag in i morgon)

Felicia

"Skrattar bäst som skrattar sist! Hahhhaa....hmm....hahaha"

9/7 - 07

Okej, egentligen skulle mamma och jag bara handla mat men sen "råkade" vi gå in på VILA, där dom har jätte mycket rea...så jag fyndade en blå kofta för 99kr och ett grått ribbat linne för bara 39kr!

 



Felicia

8/7 - 07

Idag har jag inte gjort mycket...det har varit en lat dag...jag har gått ut med hunden och slappat framför tv:n och datan..men efter middagen tänker jag gå ut på en låååång promenad (orkar inte jogga...eller, jag orkar aldrig jogga:P)
Köpte förresten en ny resväska i går, mellanstor. Åker nänmligen till Kreta om lite mer än en vecka, den 19 juli :)
Är det för tidigt för att börja packa? ;)


Agia Marina


Felicia

070707

Så här såg jag ut i går när jag och mamma promenerade med hunden i ett naturområde;



Klänning, Lindex
Kofta, Vila
Tights, H&M
Halsband, H&M

Lite bilder på grisarna ;)

  
Okej, grisar är smutsiga och rullar sig i lera...och gör roliga ljud...men dom här griskultingarna är bara för söta! (och det fanns typ 100st av dem) :)

Felicia

Nu: Fortsatt tittande på Live Earth


En dag på stan...

med Marc Jacobs

image41
Bilder från:
Net-a-porter

1/7 - 07

Igår fyllde min hund Moa 11 år, det firade familjen med en tårta till födelsedagsbarnet(damen)!

 
Tårtan som jag bakade :P


Moa efter att ha glufsat i sig tårtbiten

Världens sämsta kamera, jag vet, jag har tappat den i marken typ 5 ggr, men som tur är köpte vi en ny idag som jag tänker testa snart :)

Felicia