Make Up Store

Vad skulle jag göra om inte Make Up Store fanns?

Topp 5 favoriter:

1.
Matt foundation

2.        
Löspuder

3.
Läppglans

4.
Concealer

5.
Rymlig sminkväska



Läxor är onödigt

Halloj halloj
Här sitter jag framför datan med ett avbokat läkarbesök(läkaren avbokade inte jag) up coming gitarrlektion och ångest över att jag inte gjort hemkunskapsläxan..
Men jag menar, hallå, orka läsa om hur man steker eller kokar när man kan göra viktigare saker..eller plugga annat!

Vet inte om ni kan se vad som står men de fanns en del coola grejer
/Felicia

Woohoo, en lista

God morgon alla morgonpigga sverigebor! Öhm, klockan är bara 12.30 men aja..*morgontrött*
Tänkte lägga in en lista, dock ytlig, innan jag drar på lägenhetsvisning :)

1. Nämn en skönhetsprodukt du inte skulle klara dig utan!

- Läppsyl, ni vet den vita med blått på! Skulle nog dö utan den..haha

2. Vad kommer du att införskaffa till hösten/vintern?

- Hösten; har redan köpt jacka&stövlar, Vintern; längre röd vinterjacka, och vinterskor + halsduk, mössa och vantar såklart!

3. Nämn ett plagg/kombination av flera som vi aldrig kommer få se dig i.

- Jeans med hög midja, tröjan innanför och ett rött smal skärp i hällorna, klarar inte det alltså!

4. Vad gillar du bäst hos dig själv utseendemässigt?

- Mina ögon, naglarna och mina öron ibland faktist ;) 

5. Sveriges bäst klädda enligt dig.

- Ingen, är så anti-sverige så jag orkar inte bry mig...

6. Sveriges sämst klädda enligt dig.

- *Host* De flesta i min skola...va? nej jag sa inget...:P

7. Nämn en bloggare som du tycker klär sig i din smak!

- Det finns en massa. Kommer bara på
sigrid och hanna just nu...

8. Vilket är ditt drömjobb?

- Advokat, som ni kanske vet;) Eller gärna reseledare eller psykolog...ej i sverige då...

9. Vad är det som utmärker just din blogg och varför tror du att folk läser den?

- Vad som utmärker min blogg? Läser den? Öö..1. Inget 2. Ingen läser den

10. Vad ligger högst upp på din önskelista just nu?
-
Smink i alla former och färger, en mysig jacka, skor, fotbollslektioner ;)

De va allt för mig
Dags att gitta till lägenheten ;) ne de va tråkigt :D

Hejsvejs
Felicia


Ronaldo + Merche = False

Japp, det är sant.
Paret Cristiano Ronaldo 21 och Merche Romero 30, har gjort slut!

Den 16/9 kom nyheten om uppbrottet och nu är det helt säkert att Merche´s "baby fionce" dumpat henne...
Läs allt
här! Obs! Engelsk text.

Så.. jag antar att det är fritt fram nu för alla lovers om inte den där Soraia Chaves är i farten, och var det inte hennes fel att paret gjorde slut?


En sak är säker... Cristiano har dålig smak när det gäller tjejer, eller hur?

/Felicia

Öhm...förlåt att jag är försenad, eller nåt?

Okej, nu var det så där länge sen igen..3 veckor nästan va?
Jag kommer inte att blogga om de veckorna utan nu går jag vidare och börjar "fashion-blogga" och kändis-blogga och sånt...
Nån gång då och då kanske ett inlägg om min vardag kommer :)

Jag lovar och svär att nu efter det här så kommer en het nyhet!!!

/Lata jag

Skärpning...

Ojoj, nu va de så där länge sen jag bloggade igen! Ajabaja...måste skärpa mig..
Hinner inte skriva nu, bloggar om veckan som vart i morron :)

Adios
Felicia

Matsäck och tvärbanan

Haha, har nån tänkt på hur roliga folk ser ut när de ska gå av bussen?Haha

Allvarligt.
Har skrattat alldeles för mycket idag, gått ända till Hammarby Sjöstad(där jag gärna vill bo!!)
Vi hade tema-dag med klassen och jag ville självklart inte bada med dom! Så jag och några stycken till gick och satte oss i en park och åt vår matsäck...och hade himla roligt!
Jaja, inga detaljer..

Har inte gjort matteläxan ännu, vet att den e till på torsdag men det gäller att vara ute i god tid...eller nåt!

Det blir väl lite tv-tittande och vila fötterna ikväll då, man måste ju orka gå i morgon också..


Hej då(?)


 



Simma lungt

Halloj halloj(som jag börjat säga :D)
Idag efter skolan, som var otroligt långtråkig, åkte jag och simmade. Ja, i ett badhus alltså.
Alldeles ensam.
Kanske låter tråkigt, men jag tränar bäst ensam och det var riktigt härligt att lyssna på Lugna favoriter för en gångs skull haha:D

Och idag är det FREDAG! Det här blir ju bara bättre och bättre...;)

Hejsvejs
Ska kanske följa me syrran till stallet i morgon?De va ju ett ta sen....hmm..